گروه اجتماعی: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت دانش آموزی از 9 تیرماه با نواخته شدن زنگ اوقات فراغت، آغاز می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در این باره گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در شهر تهران یک هزار و 60 پایگاه تابستانی شامل600 پایگاه مدارس دولتی، 400 پایگاه مدارس غیرانتفاعی و 60 پایگاه مدارس شاهد دایر شده است.

مصطفی عطاران افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان در امر پشتیبانی اوقات فراغت دانش‌آموزان، هر ساله برنامه‌هایی را با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان طراحی و اجرا می‌کند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده کنند که این آمار به جز دانش‌آموزان شرکت‌‌کننده در اردوهای سازمان دانش‌آموزی شهر تهران است.

وی با اشاره به برنامه‌های پایگاه‌های اوقات فراغت گفت: پایگاه‌ها در 4 محور اساسی شامل برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی و هنری، ورزشی و آموزش امداد و بهداشت فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش افزود: اردوگاه‌هایی نیز برای فعالیت اردویی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است و حدود 210 هزار نفر امکان بهره‌برداری از این اردوگاه‌ها را دارند.

وی به اردوهای هجرت و جهادی در زمینه رفع محرومیت از مناطق محروم کشور نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در مدارس خاص است و دانش‌آموزان در مناطق محروم ایجاد مدرسه می‌کنند. این طرح با همکاری بسیج سازندگی و نوسازی مدارس اجرا می‌شود.

عطاران از گشایش 110 مهدکودک قرآنی نیز در سطح مناطق 19‌گانه آموزش و پرورش تهران خبر داد و گفت: این مهدکودک‌ها از شهریور ثبت‌نام را آغاز می‌کنند.

کد خبر 24639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز